Veel gestelde vragen e-tickets en bezoek in coronatijd (FAQ)

Zijn jullie gewoon open in deze coronatijd?
We zijn sinds 1 juni weer open, maar met een aantal aanpassingen en regels die een verantwoord en veilig museumbezoek in coronatijd mogelijk maken. Een van de maatregelen is dat je van tevoren online een e-ticket met een vaste datum en starttijd boekt.

Wat kost een e-ticket en welke kortingspassen zijn geldig?
Klik hier voor een overzicht van alle beschikbare tickets en prijzen. Museumkaart, Rotterdampas, Dordtpas, ICOM, Jeugdvakantiepaspoort (JVP), WNF Ranger en Vriendenpas zijn geldig, andere kortingsacties zijn tijdelijk niet beschikbaar. 

Ik heb een kortingspas, heb ik dan ook een e-ticket met starttijd nodig?
Ja, ook met een kortingspas is het noodzakelijk een e-ticket met datum en starttijd te reserveren. Je ticket is gratis, maar alleen geldig in combinatie met je pas. Vergeet deze dus niet mee te nemen; zonder pas geen toegang. 

Heb ik voor een gratis kind (0-4 jaar en 5-15 op woensdag) ook een e-ticket nodig?
Ja, ook voor een kind in deze categorie moet je een e-ticket (gratis) met datum en starttijd reserveren.

Moet ik met mijn e-ticket nog langs de kassa?
Ja, je e-ticket plus je eventuele kortingspas dienen bij de kassa te worden gecontroleerd op geldigheid. De wachtrij kan zich deels buiten bevinden, houd hier rekening mee bij slecht weer.

Moet ik mijn e-ticket uitprinten?
Nee, dat hoeft niet. E-tickets kunnen direct vanaf een smartphone gescand worden. Alleen het oorspronkelijke PDF-bestand kan gescand worden, géén screenshot maken. Zorg dat je telefoon is opgeladen. Wij kunnen je e-ticket bij de kassa niet opzoeken in ons systeem.

Ik ben meer dan 15 minuten te vroeg of te laat, wat nu?
Je e-ticket met starttijd is uitsluitend geldig op de aangegeven datum en tijd zoals op het ticket vermeld. Kom je te vroeg, wacht dan tot het begin van jouw tijdslot. Ben je veel te laat, dan kunnen we niet garanderen dat je (onmiddellijk) naar binnen kunt. Sluit achter aan de rij aan en informeer bij de kassa of je naar binnen kunt. De rij kan zich deels buiten bevinden, houd hier rekening mee bij slecht weer. Als het maximaal toegestane aantal bezoekers is bereikt, kan de toegang worden geweigerd. Je kunt dan online een nieuw tijdslot boeken via de optie ‘ik heb al een ticket’.

Hoe lang mag ik in het museum blijven? 
Er zit geen eindtijd aan je verblijf. Een bezoek neemt doorgaans anderhalf uur in beslag. Wel is het zo dat er een maximum aantal mensen tegelijkertijd in het museum aanwezig mag zijn. Probeer je bezoek daarom bij voorkeur niet langer dan 2 uur te laten duren.

Kan ik ook tickets bij de kassa in het museum kopen?
Ja, dat kan - maar de kans is groot dat de maximum corona-capaciteit van het museum bereikt is en we geen tickets meer hebben. We raden je daarom met klem aan van te voren tickets te boeken. Wel vind je op de gevel bij de entree van het museum een QR code naar de e-ticketshop. Heb je nog geen ticket, kijk dan of er op dat moment voor het door jou gewenste tijdslot nog tickets beschikbaar zijn en koop je ticket online. Je kunt het ook bij de speciale coronabalie vragen en tickets bij de kassa kopen.

Hoe ver vooruit kan ik tickets reserveren?
Voorlopig zijn e-tickets met starttijd t/m 29 november 2020 te boeken. 

Ik heb een kortingspas maar weet nog niet wanneer ik wil komen. Kan ik meerdere tijdsloten reserveren?
Er is per tijdslot en per dag een beperkt aantal tickets beschikbaar, reserveer dus alleen een tijdslot voor de dag dat je het museum daadwerkelijk gaat bezoeken.

Ik ben op de dag dat ik het museum wil bezoeken ziek of anderszins verhinderd, maar wil graag een andere keer komen.
Neem contact op met het museum via frontoffice@hetnatuurhistorisch.nl. Doe dit uiterlijk voor 11:00 uur op de dag van je tijdslot. Het museum kan jouw tijdslot dan weer vrijgeven. Zelf kun je een nieuw tijdslot boeken via de optie ‘ik heb al een ticket’, dit ticket is gratis. Neem bij je bezoek aan het museum beide tickets mee: het oude ticket waarvoor je betaald hebt en het nieuwe, gratis ticket met het nieuwe tijdslot. We geven geen geld retour op e-tickets.

Ik heb een ticket gekocht maar wil mijn ticket annuleren, krijg ik mijn geld terug?
We geven geen geld retour op e-tickets.

Waarom moet ik mijn contactgegevens invullen?
Wij volgen het protocol voor veilige en verantwoorde heropening van musea van de Museumvereniging. Bij een onverhoopte besmetting van een bezoeker met het coronavirus, kunnen bezoekers die op dezelfde dag het museum bezocht hebben, worden getraceerd. Je gegevens worden op geen enkele andere manier gebruikt of doorgegeven aan derden, zie onze Privacyverklaring.

Is mijn ticket overdraagbaar aan iemand anders? 
Nee. Je kunt alleen e-tickets boeken voor jezelf en voor de personen met wie je een huishouden vormt, zoals leden van een gezin, partner of huisgenoten. Het is niet toegestaan de e-tickets over te dragen aan anderen.

Ik heb een e-ticket geboekt en betaald, maar niet ontvangen
- Check je spambox of map met ongewenste mail, misschien is de e-mail met je e-tickets hierin terecht gekomen. 
- Check of je e-mailadres correct is ingevuld.
- Door serverproblemen kan er vertraging ontstaan, controleer je e-mail later nog een keer.
Ticket niet gevonden? Neem van tevoren contact op via frontoffice@hetnatuurhistorisch.nl. Wij hebben je reservering en contactgegevens in ons systeem staan, maar kunnen je e-ticket bij de kassa niet opzoeken.

Ik ben mijn e-ticket kwijtgeraakt, wat nu? 
Neem ruim voor je geplande bezoek aan het museum contact op via frontoffice@hetnatuurhistorisch.nl. Wij hebben je reservering en contactgegevens in ons systeem staan, maar kunnen je e-ticket bij de kassa niet opzoeken.

Het lukt me niet online een ticket te reserveren
Controleer je internetverbinding en vernieuw de webpagina of probeer het nogmaals in een andere browser.

Ik wil e-tickets boeken voor een groep
Groepsbezoeken zijn momenteel niet mogelijk. Beperk je bezoek tot jezelf, of kom met je partner of met je gezin/huisgenoten.

Is mijn bezoek aan het museum veilig?
Het museum houdt zich aan het protocol voor veilige en verantwoorde heropening van musea van de Museumvereniging en de coronabasisregels van het RIVM. Op meerdere plaatsen in het museum zijn ontsmettingsmiddelen aanwezig en we maken extra schoonmaakrondes. Je bent wel zelf verantwoordelijk voor je veiligheid. Houd 1,5 meter afstand tot overige bezoekers en onze medewerkers. Raak zo min mogelijk oppervlakten aan en kom niet naar het museum als jij of je huisgenoten ziek zijn. 

Zijn alle tentoonstellingszalen open?
Ja, alle publieksruimten zijn toegankelijk. Houd er wel rekening mee dat er vaste looproutes zijn, met zo min mogelijk tegenliggers.

Kan ik in het museum iets eten of drinken?
Het museum heeft geen restaurant. Het nuttigen van zelf meegebrachte consumpties is niet mogelijk.

Ik wil alleen de museumwinkel bezoeken, kan dat?
Ja dat kan, mits het niet te druk is in het museum.

Mijn vraag staat er niet bij
Neem contact op via ons contactformulier of via frontoffice@hetnatuurhistorisch.nl, je mail wordt uiterlijk de volgende dag voor 11.00 uur beantwoord, ook in het weekend.
 

We zijn weer open!

Vanaf 1 juni is Het Natuurhistorisch weer open. Behalve doodleuk is een bezoek aan ons museum ook veilig in deze coronatijd. Daarvoor hebben we maatregelen genomen: 

Lees hier wat wij doen en van jou verwachten voor een veilig museumbezoek.

Boek vooraf online een ticket met een vaste starttijd. Dat kan in onze e-ticket shop

Zie je een museumbezoek nog niet zitten (of ben je ziek), bezoek dan Het Natuurhistorisch Online, met filmpjes en de audiotour voor thuis.